Page 44 - Samsun E-Dergi | 2024 - Sayi 11
P. 44
farklı bir deneyim yaşatıyor. Hassas ve çok
ince detaylarda daha yavaş çalışıyorum. En
sevdiğim kısım son dokunuşlarım. Boyayı
kağıt ile buluşturduğum her fırça darbesinde
su ile boyanın serüvenine tanık oluyorum.
Boya, fırça, kağıt ve suyun birlikteliğini ustaca
yönettiğim muhteşem bir serüven bu!
Detayların hayran bıraktığı, bir fotoğraf
karesi gibi olan gerçekçi resimlerinizin bir
sırrı var mı?
Kendiliğinden, hiç kimseyle etkileşim olmadan. Varlıkların onları var eden çok özel detaylarını
Çocukluğumuzu yemyeşil bir doğada; ırmaklar, seviyor önemsiyor; renkleri çizgileri ve ışık
bitkiler, kuşlar, kelebekler arasında yaşadık. gölgeyi kullanarak yansıtmaya çalışıyorum
Kuş sesleri arasında çimenlere uzanmanın, sadece. Klasik şeffaf sulu boya tekniğini
çiğ taneleri ile ıslanmanın, dalgaların sesini kullanıyorum. Bunun dışında bir sırrım yok.
dinlemenin, yosun tutmuş taşları okşayarak
akan derede, balıkları izlemenin zevkine Resimlerinizle vermek istediğiniz bir mesaj
vardık. Renkleri, çizgileri sesleri ve tüm dokusu var mı?
ile bedenimizde ve ruhumuzda hissettiğimiz
o muhteşem doğaya olan hayranlığımız Sanatın her alanında olduğu gibi resim de
resimlerimize de yansıdı. Resimlerimiz bir insanlara mesaj vermek için kullanılabilecek
bakıma tüm bu hislerimizin tercümanı oldu.
harika bir yol. Ancak ben resimlerimde bir
mesaj vermekten ziyade, hepimizin unutmaya
yüz tuttuğu doğa sevgisini, doğadan ve doğal
Hızlı düşünmeyi, aktif olmayı, güzelliklerden aldığımız ilhamı, doğallığın
ana odaklanmayı gerektiren verdiği huzuru ve dengeyi, doğadan
geldiğimiz, doğayla yaşadığımız ve tekrar
zor bir teknik. doğaya döneceğimiz o mükemmel döngüde
izleyeceğimiz yolu bulmamızı sağlayacak hisleri
Sulu boya ile çalışmak zor mu? Neden sulu uyandırmaya çalışıyorum.
boyayı tercih ettiniz?
İlham kaynaklarınız neler?
Aktif resim yapmaya yağlıboya tekniği
ile başladım. Kısa bir süre sonra da sulu Çocukluk yıllarımda resimlerim için bir
boya tekniğine geçtim. Sulu boyayı zaten malzeme, sonrasında da ilham kaynağı
seviyordum. Birkaç resim yaptıktan sonra
beni daha çok heyecanlandıran bu teknikle
devam etmeye karar verdim. Hızlı düşünmeyi,
aktif olmayı, ana odaklanmayı gerektiren zor
bir teknik. Sürekli tetikte olmayı, renkleri ve
fırçayı ustaca kullanabilmeyi gerektiriyor. Kağıt
sizi beklemiyor. Bekleme, düşünme, karar
verme, fikir değiştirme gibi bir konforu yok.
Bunun yanında boyanın şeffaflığı, kağıdın
44 hassaslığı ve suyun hareketi size her seferinde